Kimkommers Your 50 days of green happiness week 5 en 6 - Kimkommers
  • your 50 days of green happiness

    Your 50 days of green happiness week 5 en 6

    25 februari 2016

    Kim Kesterink

    0


    Eerder konden jullie op mijn blog lezen dat ik het life-changing 50 dagen programma van The Green Happiness volg (dit artikel kun je hier vinden). Ik hou tijdens dit programma een eetdagboek bij en vandaag vertel ik jullie meer over week 5 en 6.

    My 50 days of green happiness – week 5

    week 5

    Maandagochtend stond de green sunshine smoothie als ontbijt op het menu. De smoothie is gemaakt van spinazie, water, bleekselderij, mango en banaan. Een lekkere frisse smoothie om de dag – en week – mee te beginnen. De lunch was een kom havermout en het avondeten was een avondmaaltijd van week 4. Ik heb de witlof-rucola salade met aardappelen gegeten. Witlof ben ik nooit fan van geweest, maar omdat de witlof anders is klaargemaakt – met kokosmelk en mosterd – wilde ik het toch proberen. Conclusie: Ik lust nog steeds geen witlof! Als tussendoortje heb ik vandaag een stukje pure chocolade gegeten.

    Dinsdag ben ik de dag weer gestart met de green sunshine smoothie. Als lunch heb ik 2 speltboterhammen met hummus en groenten gegeten. Als avondeten stond de snelle roerbak op het menu. Dat was een verwennerij na de witlof van gisteren. Als tussendoortje heb ik 2 -bijna the green happiness proof – muesli repen gegeten.

    Woensdag ben ik de dag gestart met 2 speltboterhammen belegd met banaan. Niet volgens de planning, maar een stevig ontbijt had ik wel nodig. Als lunch had ik geroosterde speltboterhammen met banaan en koekkruiden. De avond zag ik als een uitdaging. Een vriend van ons bleef gezellig mee eten en de mannen hadden afgesproken dat zij Chinees zouden gaan eten. Dus de mannen aan de Chinees. En ik? Ik ging aan de zoete bloemkool. Ik moet zeggen dat ik de avond zonder moeite ben door gekomen! Als tussendoortje heb ik een stukje vegan taart gegeten, welke nog over was van mijn verjaardag en een muesli reep.

    Donderdag was mijn ontbijt niet spectaculair en ook niet volgens het programma. Ik heb namelijk ontbeten met enkel een banaan. De lunch heb ik ook zelf geïmproviseerd en heb ik – the green happiness proof – tosti’s gegeten. Ik noem ze voor het gemak maar tosti’s a la Kim. Het recept van deze tosti’s vind je hier. In de avond hebben wij bij mijn ouders gegeten. Zij wilden graag iets maken wat ik mee mag eten en dat werden frietjes gebakken in zonnebloemolie (niet the green happiness proof, wel vegan!) en een salade. Ik heb hier maximaal van genoten! Vandaag was mijn tussendoortje een hele rol Oreo koekjes. Iedereen heeft wel eens zulke dagen toch?

    Vrijdag ben ik de dag gestart met de happy green smoothie, niet mijn favoriet. Ik heb vandaag weer geluncht met de tosti a la Kim. Lekker makkelijk, snel klaar en erg lekker. In de avond had ik linzensoep met 2 geroosterde speltboterhammen op het menu staan. Wel een eigen recept, omdat ik geen pompoen lust. Vandaag heb ik geen tussendoortjes gegeten.

    Zaterdag stond de happy green smoothie weer op het menu als ontbijt. Ik heb een andere smoothie gemaakt omdat ik de smoothie van gister niet zo lekker vond. Ik heb geluncht met een kom linzensoep en 2 geroosterde speltboterhammen. In de avond stonden de snelle rijstnoedels op het menu. Als tussendoortje heb ik een portie carrot cake blissballs gegeten.

    Zondag heb ik lekker uitgeslapen en heb ik laat ontbeten met de warme fruitsalade. Wel met andere fruitsoorten, omdat ik de fruitsoorten uit het boek niet in huis had. Ik heb gekozen voor appel en peer, met een heerlijke saus van water en diepvries fruit (blauwe bessen en frambozen). Als lunch stonden de pretty pink pancakes op het menu. Voor mij waren dit de ugly pink pancakes! De pannenkoeken heb ik uit de pan mogen schrapen, het leek wel een beetje op scrambled eggs. Omdat ik gefrustreerd raakte – omdat het niet lukte en die van mijn vriend, zonder rode bieten, wel lukten en omdat ik gewoon heel erg trek had – heb ik de rest van het beslag in de oven gezet. Ik hoopte dat dit nog wat zou worden, maar tevergeefs! Mijn lunch bestond vandaag uit 3 kleine pannenkoekjes die wel redelijk gelukt waren en wat warme fruitsaus – dezelfde als vanmorgen -. Als tussendoortje stond er chocolademousse op het menu. Ik had een ander recept uitgezocht op internet, omdat ik niet van pompoen hou. Ik maakte een iets vettere variant met avocado. Ik ben een groot chocolade liefhebber, maar dit kreeg ik niet weg. Het avondeten heb ik wat anders gegeten, iets makkelijks, maar wel ‘the green happiness proof’. Ik heb voorgesneden groenten gehaald, tomatenpuree, passata en penne om een lekkere snelle pasta met veel groenten klaar te maken. In de avond heb ik – heel slecht, maar geen spijt van gehad – samen met mijn vriend een zak naturel chips leeg gegeten. Vandaag was een baaldag, maar morgen pakken we het gewoon weer op!

    My 50 days of green happiness – week 6

    week 6

    Maandagochtend heb ik weer lekker uitgeslapen. Ik doe het tweede jaar van mijn opleiding over – alleen de vakken die ik nog niet heb afgesloten natuurlijk – en heb daardoor heel veel vrije tijd. Ik was erg moe, dus heb het er even van genomen. Mijn late ontbijt was de green detox smoothie. Ik vond hem wel wat heftig, maar ik heb hem opgekregen! Als lunch had ik het restje pasta van gisteren opgewarmd en opgegeten. Als avondeten heb ik de snelle rijstnoedels gegeten, omdat de ingrediënten nog in de (koel)kast lagen. Ik hou niet van weggooien, dus ik deel mijn week gewoon weer iets anders in. Vandaag heb ik een portie carrot cake bliss balls als tussendoortje gegeten.

    Dinsdag ben ik de dag weer gestart met de green detox smoothie. Vandaag heb ik weer geluncht met de tosti a la Kim en omdat het brood zo lekker vers was een kleine speltboterham met hummus. In de avond stonden de linzenburgers met portobello ‘broodjes’ op het menu. Ik zag er een klein beetje tegenop om portobello’s als broodjes te gebruiken, maar jeetje wat was dit lekker! Vandaag heb ik geen tussendoortjes gegeten.

    Woensdagochtend heb ik ontbeten met de kiwi is altijd groener smoothie. Ik denk dat dit mijn favoriete groene smoothie is tot nu toe. Hij was heerlijk! Ik heb weer geluncht met de tosti a la Kim. In de avond hebben wij bij mijn ouders gegeten. Zij hebben speciaal voor mij vegan macaroni gemaakt, hij was erg lekker. Als tussendoortje had ik 1 speltboterham met banaan en een halve portie carrot cake blissballs gegeten.

    Donderdag heb ik weer ontbeten met de kiwi is altijd groener smoothie. Ik heb er wederom van genoten. Ik heb geluncht met 2 speltboterhammen met hummus en groenten. In de avond stond de champignonrisotto met 2 linzenburgers op het menu. Ik heb mijn eigen draai aan dit recept gegeven en ik vond het erg lekker! Als tussendoortje had ik een banaan en een kopje thee met een klein chocolate chip koekje. Niet vegan, maar ik vond dat ik die wel mocht eten na een wandeling van 5 kilometer. In de avond heb ik nog een stukje – helaas niet vegan – pure chocolade gegeten.

    Vrijdag ben ik de dag gestart met de green + sunshine smoothie. Dit is de meest heftige smoothie die ik ooit heb gedronken. Het hoofdingrediënt was paksoi en die gaf de smoothie een nogal peperachtige smaak. Deze smoothie is niet voor herhaling vatbaar. Ik heb geluncht met 2 speltboterhammen met hummus en groenten. In de avond stond de green happy soup op het menu met zelfgemaakte chips. De soep was een soort erwtensoep, niet mijn favoriet. Ik wilde de chips zelf maken, maar toen bleken de aardappels niet goed meer te zijn. Toen heb ik uit gemak een zak naturel chips gekocht en een beetje van de naturel chips bij de soep gegeten. In de avonduren is de rest van de zak achter mijn kiezen – en die van mijn vriend – verdwenen.

    Zaterdag stond de green + sunshine smoothie weer op het menu als ontbijt. Omdat ik deze echt niet lekker vond heb ik zelf een smoothie gemaakt van spinazie, water, banaan en een doosje superfruit – met bramen, blauwe bessen en kaapse kruisbessen -. Als lunch heb ik 2 speltboterhammen gegeten met hummus en groenten. Vandaag hadden wij een verjaardag en heb ik alleen een klein handje pistache noten gegeten. De avond kreeg een onverwachte wending. De oom en tante van mijn vriend wilde gezellig wat met ons gaan eten. Wij zijn toen – weer – naar Baba Rafi geweest en heb ik daar een heerlijke vegan falafel wrap gegeten met vegan frietjes.

    Zondag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik de dag begonnen met de lunch. Ik heb geluncht met 2 speltboterhammen met hummus en groenten. In de avond stonden er tortilla pizza’s op het menu. Wraps met tomatensaus en groenten uit de oven, wat een verwennerij! Als tussendoortje heb ik een fruitsalade gegeten.

    De afgelopen twee weken waren weken met pieken en dalen. Maar Rome is ook niet in één dag gebouwd en ik weet mij uiteindelijk wel weer – een beetje – te herpakken. Op naar week 7!

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *