Kimkommers Your 50 days of green happiness week 3 en 4 - Kimkommers
  • your 50 days of green happiness

    Your 50 days of green happiness week 3 en 4

    8 februari 2016

    Kim Kesterink

    0


    Eerder konden jullie op mijn blog lezen dat ik het life-changing 50 dagen programma van The green happiness volg (dit artikel kun je hier vinden). Ik hou tijdens dit programma een eetdagboek bij en vandaag vertel ik jullie meer over week 3 en 4.

    My 50 days of green happiness – week 3

    week 3

    Het menu van maandag is absoluut geen straf. Vandaag stonden de chocolate dream pancakes weer op het menu als ontbijt. Chocolade is mijn ultieme guilty pleasure en het is dan ook geen straf om te ontbijten met pannenkoeken met chocoladesaus. Wat heb ik hier weer van genoten! Als lunch stond de andere helft van de sushi van afgelopen zondag op het menu. Ik ,als sushilover, was hier wel blij mee natuurlijk. Het avondeten sprak mij niet aan, dus heb ik wat anders uit het boek gemaakt. Ik wilde eens wat nieuws proberen en toen heb ik voor de snelle rijstnoedels gekozen. Wat was dit lekker zeg! Als tussendoortje heb ik een plakje bananenbrood gegeten.

    Dinsdag ben ik de dag gestart met de ‘Green happy oats’. Voorheen was ik geen liefhebber van havermout, maar ik begin het steeds lekkerder te vinden. Als lunch stond eigenlijk de sweet mr. Potato soup op het menu, maar ik heb het weekmenu weer een beetje aangepast en geluncht met 2 zelfgebakken speltboterhammen met humus, komkommer en kiemen. In de avond stond er een recept met pesto op het menu. Ik vind pesto heel lekker, maar het gerecht sprak mij niet heel erg aan. Ik heb er dus voor gekozen om mijn eigen recept met pesto te maken -pasta pesto- en heb heerlijk ‘the green happiness proof’ gegeten. Als tussendoortje heb ik een plakje bananenbrood gegeten.

    Woensdag heb ik ontbeten met de french coconut kiss, één van mijn favoriete ontbijtjes uit het programma. Als lunch heb ik weer 2 speltboterhammen met humus, komkommer en kiemen gegeten. De avond heb ik wel een klein beetje naar uitgekeken, de burrito less burrito. Alleen heb ik ervoor gekozen om het gerecht met een wrap te eten in plaats van quinoa. Als tussendoortje heb ik een plakje bananenbrood gegeten.

    Het ontbijt voor donderdag was een smoothie, de purple kick-off smoothie. Omdat ik een soort smoothie to go blender heb en dus de smoothie meteen in de beker maak, is de inhoud van de beker maar beperkt – de inhoud van een blender is veel groter, maar het is zo veel werk om hem weer schoon te maken -. De spinazie paste hierdoor niet meer in de beker, de smoothies zijn best flink! Maar zonder spinazie was de smoothie in ieder geval heerlijk! Als lunch heb ik weer 2 speltboterhammen met humus, komkommer en kiemen gegeten. Als avondeten stond er champignonsoep op het menu, een heldere variant. Oooooh wat was deze soep lekker! Ik heb de soep samen met 2 speltboterhammen gegeten.

    Vrijdag stond er een tosti op het menu als ontbijt. Een tosti met dadels, koekkruiden, banaan en chocolade. Klinkt niet verkeerd toch? Hij was echt enorm lekker. Als lunch heb ik een kom champignonsoep gegeten met 1 speltboterham. In de avond stond de burrito less burrito weer op het menu en heb ik de quinoa weer vervangen voor een wrap. Als tussendoortje heb ik een bakje naturelchips gegeten.

    Zaterdag ben ik de dag gestart met de purple kick-off smoothie, wederom zonder spinazie. Als lunch heb ik weer 2 speltboterhammen met humus, komkommer en kiemen gegeten – ik vind dit echt heel erg lekker en kan echt genieten van mijn boterhammen -. In de avond had ik geen zin om te koken en had ik nog wat pasta pesto over van dinsdag. Dit heb ik samen met een salade opgegeten. Als tussendoortje heb ik een plakje bananenbrood en een stukje pure chocolade gegeten.

    Zondag heb ik weer ontbeten met de tosti a la green happiness. Een heerlijk ontbijt om de zondag mee te beginnen. Als lunch heb ik 2 speltboterhammen met humus, komkommer en kiemen gegeten – en nee, het verveelt nog steeds niet -. In de avond ben ik samen met mijn vriend en vrienden uiteten geweest. Wij hadden nog kaarten van de Albert Heijn liggen waarmee het tweede 3-gangen menu gratis was. Ik heb van te voren gebeld om aan te geven dat ik veganistisch eet, dit was geen probleem alleen de keuze was daardoor wel erg beperkt. Dat vond ik zelf eigenlijk helemaal geen probleem. Als voorgerecht had ik een kopje gegrilde paprika/tomatensoep, als hoofdgerecht had ik een salade – met vermoedelijk een yoghurtdressing- en een paar patatjes omdat ze in plantaardig vet waren gebakken. Als dessert heb ik gekozen voor een kopje thee. Ik vind dat ik goede keuzes heb gemaakt en het heeft mij goed gesmaakt! Als tussendoortje heb ik een stukje pure chocolade gegeten.

    My 50 days of green happiness – week 4

    week 4

    Maandag had ik niks in huis en ben ik de dag gestart met 2 plakjes bananenbrood met cacao. Als lunch heb ik 2 speltboterhammen gegeten, een met groentenspread en een met hummus, beiden belegd met komkommer en kiemen. In de avond heb ik de zoete curry van week 3 gegeten. Ik had deze nog niet gemaakt en de ingrediënten lagen nog in de (koel)kast, zonde om weg te gooien, dus heb ik heb programma weer wat aangepast. Als tussendoortje heb ik 2 havermoutkoekjes en een stukje chocolade gegeten.

    Dinsdag ben ik de dag gestart met een kom havermout. Ik had geen trek in overnight oats, dus heb ik een kom havermout gemaakt. Als lunch heb ik weer 2 speltboterhammen met humus, komkommer en kiemen gegeten. In de avond stond de ‘green asian feelings’ op het menu. Als tussendoortje heb ik 2 havermoutkoekjes en een bak naturel chips gegeten.

    Woensdag heb ik ontbeten met een speltboterham belegd met plakjes banaan. Als lunch heb ik 2 speltboterhammen gegeten met humus, komkommer en kiemen. De avond aten wij bij mijn ouders en daar aten ze de MacRinus – een hamburger, vernoemd naar mijn vader omdat hij zulke lekkere burgers maakt-. Ik heb toen even een moeilijk moment gehad. Het was niet zozeer dat ik naar de hamburgers verlangde, eigenlijk helemaal niet! Maar ik had al een rotdag en daardoor had ik ook zin om een ‘burger’ of wat anders lekkers te eten. Ik heb er toen voor gekozen naar de supermarkt te sprinten, op zoek naar een vegan burger. Ze hadden geen vegan burger, maar wel vegan ‘kipstukcjes’ van Vivera. Ik heb toen 2 harde broodjes gehaald en thuis de ‘nepkip’ gebakken en met lekker veel groenten op de broodjes gedaan. Het was zo veel dat ik er samen met mijn moeder van heb gegeten. Het was heel lekker en voelde mij toen weer even wat beter. Vandaag heb ik als tussendoortje een ‘gezonde’ notenreep gegeten die redelijk ‘the green happiness proof’ is.

    Donderdag ben ik de dag gestart met een groene smoothie. De green goddes vond ik nogal heftig klinken (boerenkool, komkommer, peren en cranberry’s) en ik ben ook nog maar een beginner. Dus heb ik een smoothie gemaakt met komkommer, peren en bosbessen. Als lunch stond de maïswrap op het menu. Dit was lekker! Een wrap met rode kool, komkommer en falafel – de sla was ik vergeten en ik heb de tzatziki niet gemaakt -. Vandaag had mijn vriend een rotdag en zijn we in de avond naar Baba Rafi geweest. Ik heb daar heerlijk vegan gegeten en ik kon zelfs kiezen uit 2 gerechten – mijn complimenten voor de medewerkster die alles heeft uitgezocht wat ik allemaal kon eten -. Dus als je lekker wat wilt eten in Alkmaar, maar niet veel tijd hebt en vegan wilt eten, is dit restaurant zeker een aanrader! Ik heb genoten van een salade met gemengde sla, komkommer, bosui, granaatappelpitjes, gepofte quinoa, wat peper en zout en een balsamico dressing, daarnaast had ik verse patat wat in plantaardig vet is gebakken. Vandaag heb ik geen tussendoortjes gegeten.

    Vrijdag was een drukke dag. Ik ben mijn dag begonnen met de chia breakfast pudding, maar na 1 hap was ik uitgegeten. Ik weet niet of ik iets verkeerd heb gedaan, maar er zat totaal geen smaak aan – en de structuur vond ik heel raar, net kikkerdril-. Mijn ontbijt is toen een banaan geworden, die eigenlijk als – extra – tussendoortje was bedoeld. Als vroege lunch heb ik een wrap met humus, komkommer en sla gegeten. Omdat ik mijn lunch best vroeg op had – van school krijg je honger -, heb ik later op de middag de laatste 2 – kleine – plakjes bananenbrood met cacao opgegeten. In de avond vierde mijn vriend en ik onze verjaardagen samen voor vrienden en bleef een vriendin mee eten. Omdat ik wat lekkers op tafel wilde zetten, heb ik gekozen voor de healthy pizza! In de avond heb ik naturel chips en een paar stukjes wrap met humus en komkommer gegeten en daarnaast een glaasje Hugo gedronken om te proosten op mijn verjaardag.

    Zaterdag was ik jarig. Ik heb het ontbijt en de lunch overgeslagen omdat ik heb uitgeslapen en druk was met de voorbereiding voor de middag. In de middag kwam er wat visite langs en ben ik de dag gestart met een stukje taart. Ik heb speciaal voor mijn verjaardag een vegan taart gemaakt, de banoffee pie van Lisa goes vegan. Ik heb het recept een klein beetje aangepast en ik – en de visite ook – vond hem erg lekker. In de middag heb ik genoten van – een beetje teveel – naturel chips. In de avond bleven mijn ouders mee eten en heb daarom een grote pan champignonsoep gemaakt. In de avond heb ik nog een klein stukje taart gepakt. Omdat ik weer wil gaan sporten – ik sport nu echt helemaal niet, slecht hé? – heb ik van mijn vriend nieuwe sportkleding voor mijn verjaardag gekregen. Nu heb ik de sportlegging, de top, de wraptop en een sport bh van de Sylvie sport collectie – ik vind de collectie helemaal geweldig! -. Daarnaast heb ik zelf nog het oranje achtige setje van mijn verjaardagsgeld gekocht! Hier krijg ik extra motivatie van en weer een klein beetje zin om te sporten.

    Zondag heb ik het ontbijt overgeslagen, omdat ik behoorlijk moe was van de afgelopen week heb ik vandaag een beetje uitgeslapen. Ik had bedacht om een banaan te eten als ontbijt, maar dat is er niet meer van gekomen. Vandaag stond er een lunchproeverij op het menu, dit stond al een tijd op de planning en ik heb gekozen voor een vegetarische variant. Mijn lunch bestond uit verschillende soorten kaas en het was erg lekker! Voordat ik aan het programma begon was ik een groot kaasliefhebber, ik moet nu eerlijk bekennen dat ik de lunch erg lekker vond, maar dat ik nu verder geen behoefte meer heb aan kaas. Als avondeten had ik een lekker kopje champignonsoep, omdat ik die nog over had van gisteren. Als snack heb ik nog een stukje vegan banoffee pie gegeten, heerlijk!

    Week 3 heb ik ervaren als heerlijke week met lekkere gerechten. Week 4 daarentegen was voor mij een hele zware week. Het eten smaakte mij wat minder, ik had deze week tentamens en ik was wat grieperig en dat maakte het bij elkaar behoorlijk pittig. Ik heb ook flink gezondigd, maar zoals het boek zegt: Elke maaltijd is weer een nieuwe kans. Zo ga ik week 5 ook weer positief tegemoet.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *